Kisfiú a nagyvilágban

Egy lassan legkevésbé sem kisfiú extrovertált megnyílása a világegyetem felé

Szerzők

Ukulele óra, 3.rész

2008.05.05. 14:49 - Glupek

Rájöttem hogy az ukulelehangolás nem kismiska. Nagyon hamis volt a tenorra hangolva, mígnem kiderült hogy van vagy hat féle hangolási módszer. Jajj.

Elindultam hát szakértelmet keresni és némi bolyongás eltűnt gitárüzletek nyomában és némi irányítgatás után elkerültem egy kellemes beszélgetésre a Dohány utca 86. Hangszerszaküzletbe.

990 ft az ukulelehúr, amilyet tartanak az a A'-D'-Fis'-B'

Mivel még mindig vannak kétségeim a kezemben tartott ukulelével kapcsolatban ezért megmértük a húrok vastagságát. 0,6 (két szélső) és 0,7 mm (két középső). Elvileg ez még lehet is.

Persze már nagyon cseszte a csőröm hogy képtelen vagyok jól behangolni, se netes hangolás se egyéb nem segít, akkor mi a fene van.

Nos a megfejtés az volt - hogyha nem is személyesen az ebayes csávesz - de azért felelős a gyártó azért mert sikerült elég "kinaisan" összetenni...

Szal hangolókulcs ki, csavar szinte kiesik, persze menet kb már nulla, lyukat tömünk: bluetack, damilszál, gyufavég a lyukba. Precíz behúzások, ujrahúrozás.

És láss csodát egyből elkezdett hasonlítani a hangja az igazihoz.

Giutar Pro 5össel, kottára vezetett hangokkal sikerült behangolni végül, már másban nem bíztam. Utána még érdemes egymáshoz húzni az A-t és a H-t.

Egyszer remélem én is ilyen ügyes leszek:


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása