Kisfiú a nagyvilágban

Egy lassan legkevésbé sem kisfiú extrovertált megnyílása a világegyetem felé

Szerzők

Az első nap

2010.01.24. 18:00 - Glupek

Fel is ébredtem jó korán, már az ébresztőm előtt, hajnali 7 után. A fürdő szerencsémre a szobámmal szemben van közvetlenül, előnye hogy közel van,  hátránya az diákok slattyogása, ami áthallatszik a gipszkarton falon. A reggelink friss meleg kenyér, amiből magadnak vágsz a svédasztalon. Számomra az egyetlen ehető a sajt és vaj, sem a kanári-kaja müzlit, sem az ananászt és egyéb gyümölcsoázist nem értékelem sokra. Az édes dolgok divatosak, de itt pl. csoki lapok vannak Nutella helyett.

 
A reggeli után mindig „morning assembly” van. Ez egy reggeli prezentáció és információ-özön az aznapról és egyebekről. Előadást mindenkinek kell majd tartani, de most még a tanárok nyomják. Elsőre meg is hallgattunk egy előadást a „Braggi talk”-ról, volt ebben minden dán söristentől kezdve, shitting bird-ön át, a szerelemig. A (meg)vitat(ko)zás mibenlétének kiteljesedése volt a lényeg, magyarul mindannyian Braggi talk-olni fogunk, előadni. Elmondtak egy rakat tudnivalót, szabályt, bemutatták a személyzetet.
 
Első héten most a fő írány (=main line), vagyis a főtárgy (nekem zene) van a délelőtti és délutáni órákban. Jövő héttől már a választható tárgyak is élnek.
8-an vagyunk a music line-on, tanárral együtt. Őt Lez-nek hívják (a dán helyesírással nem foglalkoznék, örülök, hogy megjegyeztem), billentyűs a srác, olyan 30 körüli lehet. Nagyon jó arc, még kicsit tudatosítani kell benne, hogy én nem értem a dánt :) (a többiek mind, ugyanis zenén csak én vagyok külföldi, meg van egy grönlandi lány, aki ugye értelmezésem szerint eszkimó, de tud dánul, mert dán. Na, erre varrjál gombot! [Grönland ugyanis Dániához tartozik]). Első körben bemutatkoztunk, átbeszéltük ki, mennyit, mit, hogyan játszik, tanult, stb. Aztán ezt be is mutatta mindenki, illetve nem mindenki, mert a dánok végtelen szerények. Karl nem, ő mondjuk az őshonos távol-keleti dán fajta :). Tud is gitározni nem kicsit, de mint Árontól megtudtam (egyik magyar, aki előző félévben is itt volt) Karl ősszel szintén itt volt és zenei vonalon csak ő volt meg a tanár. No, félév alatt „magántanárral napi 6 órában, azt hiszem lehet is fejlődni… Linö egy dán lány, ő billentyűzik 4 éve. Lars is gitározik, mosolygós dán aki mindig sapkában jár. (Karl is, akár kaja közben is, bár őt legalább már láttam sapka nélkül). Steve nagyon szerény, be se mutatta mit tud, gondoltam biztos épp csak kezdő… de később kiderült, hogy marha jól nyomja. Filip a tipikus kedves, hosszú hajú bohókás egyén, énekel és szaxofonozik, amit valószínűleg nem fog bemutatni, mert nem hozott és sulinak sincs alapból, de tud dobolni is. Nuka(?) a grönlandi-eszkimó-dán lány, akinek olyan hangja van, hogy nálunk már a felével is simán az operaházban dolgozik bárki. És vagyok én, aki jóformán 3-4 hónapja nem fogott kezébe gitárt. A Romanaza-t megejtettem bemutatkozásnak, más nem nagyon ment volna fejből.
 

Két csoportra oszlottunk, négyen – Lars, Filip, Linö meg én – elmentünk a kandallós szobába agyalni, hogy mit mixeljünk össze, mert ez volt a feladat. A sulinak vannak „imakönyvei”, én csak így hívom, mert úgy néz ki, mint a miseénekes könyv, csak ebben benne van pl. a Let it be is, meg egy csomó dán dal/himnusz. Fogtunk egy ilyet és nekiálltunk agyalni. Én kevésbé, mert még nem ébredtem föl végül Louis Armstrong Wonderful World-jét a Danmark nu blunder számmal. A másik csoport Britney Spears Toxic számát heavy metálban szeretné hallani. Bele is kezdtünk a Wonderful World-be, meg volt ritmusgyakorlat, erről most bővebben nehéz lenne írni. Ez az, ami számomra a mennyország.Az egész együtt zenélés eszméletlenül jó volt, úgy érzetem mintha egész életemben erre vágytam volna!

 

Délben kaja, minden elég jó, kóstolgatom a jóléti életeket, kicsit furák, de teljesen ehetőek sok zöldséggel és fűszeresek, győzök emészteni. Ebéd után a magyar srácokkal a szobámban dumálgattunk majd 2-től ismét főirányos órák. A többi magyar mind „mediadesign” főirányon van. 

Lez fél5kor befejezte az órát, Karllal meg Stevevel még lenn maradtunk a zeneteremben és nyomtuk a muzsikot. Karl tanítgatott egy két dologra, lüktetett is az ujjam alaposan, de ha így folytatjuk, hamar vissza fogok rázódni.
 
Vacsora után Cluster (=kb raj akik együtt mozognak, takarítás és egyéb feladatokban) összerázó volt, ki kellett találnunk értékeinket, logót és ezt egy lepedőre zászlónak elkészíteni. Este még ettünk almás pitét megint, csak most tejföl(!) is volt hozzá. Aztán leesett a fejem, és elmentem aludni.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása